El màrqueting viral o la publicitat viral són termes emprats per a referir-se a les tècniques de màrqueting que intenten explotar xarxes socials i altres mitjans electrònics per a produir increments exponencials en "renom de marca" (Brand Awareness), mitjançant processos de autorreplicació viral anàlegs a l'expansió d'un virus informàtic.
Se sol basar en el boca a boca mitjançant mitjans electrònics; usa l'efecte de "xarxa social" creat per Internet i els moderns serveis de telefonia mòbil per a arribar a una gran quantitat de persones ràpidament.
També s'usa el terme màrqueting viral per a descriure campanyes de màrqueting encobert basades en Internet, incloent l'ús de blogs, de llocs aparentment amateurs, i d'altres formes de astroturfing dissenyades per a crear el boca a boca per a un nou producte o servei.
Freqüentment, l'objectiu de les campanyes de màrqueting viral és generar cobertura mediàtica mitjançant històries "inusuals", per un valor molt superior al pressupost per a publicitat de la companyia anunciant. El terme publicitat viral es refereix a la idea que la gent es passarà i compartirà continguts divertits i interessants.
Aquesta tècnica sovint està patrocinada per una marca, que busca generar coneixement d'un producte o servei. Els anuncis virals prenen sovint la forma de divertits videoclips o jocs Flash interactius, imatges, i fins i tot textos. La popularitat creixent del màrqueting viral es deu a la facilitat d'execució de la campanya, el seu cost relativament baix, (comparat amb campanyes de correu directe), bon "targeting", i una taxa de resposta alta i elevada. El principal avantatge d'aquesta forma de màrqueting consisteix en la seva capacitat d'aconseguir una gran quantitat de possibles clients interessats, a un baix cost. La tasca més difícil per a qualsevol companyia consisteix a adquirir i retenir una gran base de clients. Mitjançant l'ús d'Internet i els efectes de la publicitat per e-mail, els esforços de comunicació negoci-a-client (business-to-consumer o B2C) aconsegueixen molt major impacte que moltes altres eines. El màrqueting viral és una tècnica que evita les molèsties del spam: impulsa als usuaris d'un producte servei específic a contar-se'l als seus amics.
Aquesta és una recomanació "boca a boca" positiva. Una de les perspectives més reeixides que s'han trobat a l'hora d'aconseguir aquesta base de clients és la cridada Comunicacions de Màrqueting Integrades (Integrated Màrqueting Communications, IMC).
Pistache
Fa 15 anys
Cal anar amb compte amb les estratègies empresarials. ens mengen el cap amb campanyes seductores però que omplen molt poc l'ànima. siguem vius!
ResponElimina